Jak zarabiać w sieci, czyli o wyborze sieci afiliacyjnej

Korzystanie z sieci afiliacyjnych to coraz bardziej popularna metoda wykorzystywana w ramach marketingu internetowego. Wśród polskich sieci wyróżnić można już kilka prężnie działających, a z każdym dniem pojawia się ich więcej. Powstaje więc pytanie, jak wybrać sieć afiliacyjną, która będzie najlepsza z perspektywy firmy?

Testowanie kluczem do trafnego wyboru

Istniejące już sieci afiliacyjne różnią się od siebie pod wieloma względami. Najbardziej odpowiednim programem jest oczywiście ten, który będzie przynosił największe dochody. Jednak opłacalność korzystania z sieci zależy w dużej mierze od tego, w jakim stopniu zostanie wykorzystany potencjał danego programu. Najlepszą metodą na określenie opłacalności jest więc testowanie.

Żeby przeprowadzane testy były skuteczne, warto wziąć pod uwagę kilka elementów. Metody wykorzystywane w marketingu internetowym łączą się ze sobą i uzupełniają nawzajem, dlatego znajomość sieci afiliacyjnych powinna iść w parze z wiedzą na temat, np. reklamy natywnej lub content marketingu. Kluczowym elementem jest dostosowanie przekazu reklamowego do prezentowanych treści, znajomość grupy będącej targetem oraz jej potrzeb. Dzięki temu można zaproponować docelowym klientom odpowiadające im produkty. Nie mniejsze znaczenie ma zaangażowanie się w śledzenie nowości w wybranych programach, obowiązujące w innych sieciach stawki lub oferty specjalne. Różnice w wysokości procentowej prowizji w ramach tego samego programu i w obrębie jednej kategorii może sięgać kilku procent, dlatego warto dokładnie zapoznać się z obowiązującymi stawkami.

Najpopularniejsze w Polsce sieci afiliacyjne

Skuteczne zarabianie w sieci wymaga dobrego doboru odpowiedniej sieci afiliacyjnej. Podejmując decyzję warto zwrócić uwagę nie tylko na aspekty czysto finansowe jak wysokość stawki lub terminowość wypłaty wynagrodzenia, ale również na poziom obsługi wydawców, dopasowanie programów do preferowanej tematyki, narzędzia dostępne dla wydawców lub warunki techniczne danej sieci.

Możliwości jest wiele, co najlepiej obrazuje opis kilku przykładowych sieci funkcjonujących w Polsce.

Najlepsze programy partnerskie w Polsce:

1. Novem: oferuje wiele różnorodnych kategorii związanych z finansami, rodziną, rozrywką i edukacją. Posiada przejrzysty panel użytkownika i ułatwiającą przeglądanie kategorii wyszukiwarkę. Rejestracja wymaga wypełnienia formularza internetowego, pobrania i zamieszczenia na stronie specjalnego pliku oraz zatwierdzenia złożonego wniosku. Minimalna wypłata wynosi 200 zł.

2. SalesMedia: serwis również wymaga rejestracji poprzez wypełnienie formularza internetowego, ale dodatkowo nowy użytkownik zostanie poproszony o określenie powierzchni reklamowej, podanie miesięcznej liczby odsłon strony internetowej oraz jej adresu URL. Serwis oferuje wiele kategorii oraz programów, z którymi bliżej można zapoznać się na stronie internetowej sieci. Minimalna kwota wypłaty to 100 zł.

3. Zanox: to serwis posiadający jedynie 4 kategorie, co sugeruje, że jest on skierowany do niszowych klientów. Posiada jednak uproszczony sposób rejestracji (wypełnienie formularza online i oczekiwanie na jego akceptację). Jest to sieć międzynarodowa o dosyć skomplikowanym panelu użytkownika, a wypłata prowizji możliwa jest po osiągnięciu pułapu 25 €.

To tylko trzy przykłady sieci afiliacyjnych, jednak od razu widać, że różnią się one pod wieloma względami. Żeby przyspieszyć proces uzyskania dostępu do wybranej sieci warto zapoznać się z FAQ, bazami wiedzy oraz skontaktować z Biurem Obsługi Klienta.

Warto czy nie warto – oto jest pytanie

Wykorzystywanie sieci afiliacyjnych zyskuje na popularności. Otwiera przed przedsiębiorcami nowe możliwości reklamy i jest alternatywą dla funkcjonujących dotychczas sieci reklamowych. Odpowiedź jest więc jednoznaczna – zdecydowanie warto!